سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن ( ع ) فرمود : ] پسرکم چهار چیز از من بیاد دار ، و چهار دیگر به خاطر سپار که چند که بدان کار کنى از کرده خود زیان نبرى : گرانمایه‏ترین بى‏نیازى خرد است ، و بزرگترین درویشى بیخردى است و ترسناکترین تنهایى خودپسندى است و گرامیترین حسب خوى نیکوست . پسرکم از دوستى نادان بپرهیز ، چه او خواهد که تو را سود رساند لیکن دچار زیانت گرداند ، و از دوستى بخیل بپرهیز ، چه او آنچه را سخت بدان نیازمندى از تو دریغ دارد ، و از دوستى تبهکار بپرهیز که به اندک بهایت بفروشد ، و از دوستى دروغگو بپرهیز که او سراب را ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور نمایاند . [نهج البلاغه]
امروز: سه شنبه 102 اسفند 29

ولادت حضرت سید الشهدا (ع)

 

سلام بر تو ای نزدیک ترین نام به خدا! سلام بر تو ای سفینه عشق! مدینه را شور حضور تو پر کرده است. شمیم لبخند پنجره ها! فضا را عطرآگین نموده و آسمان، خیره به نورافشانی مُنزل وحی، نام زیبای تو را زمزمه می کند و زمین چه سعادتمند، گهواره حضور تو پیدا شده است. ای رهبر عاشقان و دلدادگان، ای حسین (ع) میلادت گرامی و پاینده باد.

 

روز سوم شعبان سال چهارم هجرى، در بیت عصمت و طهارت نوزادى متولد شد که ولادتش قلبها را مسرور و دیده‏ ها را گریان ساخت. کودک را نزد رسول خدا (ص) آوردند. پیامبر گرامى در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت و او را (حسین) نامید. جبرئیل و فرشتگان آسمانها براى تهنیت و شادباش به محضر رسول خدا (ص) نازل می شدند و تولد این نوزاد را تبریک می گفتند ولی آنان حامل پیام دیگرى نیز بودند، خبرى که رسول خدا (ص) را بشدت متأثر کرد و اشک از دیدگانش جارى شد: (این کودک را امت تو به قتل می رسانند!).

به درستی که شباهت امام حسین علیه السلام به رسول خدا فقط در صورت نبود بلکه در سیرت نیز آن امام بزرگ جلوه گاه سیره رسول خدا بود و آن سرور کائنات در این باره فرمود: شجاعت و سخاوتم را به حسین بخشیدم.

امام حسین (علیه السلام) یک ساله بود که فرشتگان بسیارى بر نبى مکرم اسلام نازل شدند و عرض کردند: (یا محمد! همان ستمى که از قابیل بر هابیل وارد شد، بر فرزندت (حسین) وارد می شود و همان اجرى که به هابیل داده شد، به حسین داده می شود و عذاب کنندگانش همچون عذاب قابیل معذب خواهند بود) از این رو، رسول خدا (ص) می فرمود: (خداوندا! هر کس حسین مرا ذلیل می کند، خوار و ذلیلش کن و هر که حسینم را می کشد، او را کامروا قرار مده!".

رسول خدا (ص) به طرق مختلف، مراتب فضیلت و منزلت فرزند خود، حسین (علیه السلام) را به امت گوشزد می فرمودند. گاه به زبانى فراگیر، تمامى اهل بیت را میستود و گاه درباره امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) سخنانى بیان می فرمودند و گاه در خصوص امام حسین (علیه السلام) اشاره نموده، مقامش را یادآور می شدند تا حجت بر همگان تمام شود و حق از باطل مشخص گردد، گاهى نیز در مقابل چشمان مردم، گلوى حسین و دهان او را می بوسیدند و یا زمانى که در سجده نماز بودند و سنگینى حسین را بر دوش خود احساس می کردند، به احترامش سجده را طول می دادند تا جایى که نمازگزاران گمان میکردند وحى الهى نازل شده است. آرى کسانى که پس از این، در سال 61 هجرى، خون حسین (علیه السلام) را به گردن گرفتند، در زمان طفولیت آن حضرت، چه بسا کودکان و یا جوانانى بودند که سخنان پیامبر (ص) را نمی شنیدند و یا با بی اهمیتى گوش می کردند و ممکن بود از یادشان محو شود ولى آنچه با چشم دیده میشود، در دلها می ماند.

امام حسین همچنان رشد میکرد تا زمان رحلت جد گرامیش، رسول خدا، محمد مصطفى (ص) فرا رسید و پس از آن، پدر را خانه ‏نشین و مادر را از دست رفته و برادر عزیزش را مسموم دید در این حال، بنا به امر الهى، بار امامت را بر دوش گرفت تا چراغى در تاریکی هاى جهالت و پرچمى در مسیر هدایت باشد. امامت آن حضرت، مقارن با باقیمانده ایام خلافت (معاویه بن ابى سفیان) بود.

----------------------------

دو مداحی زیبا

مولودی شماره ی یک - دانلود از اینجا

مولودی  شماره ی 2- دانلود از اینجا


 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در پنج شنبه 86/5/25 و ساعت 1:37 عصر | نظرات دیگران()

شب زیارتی آقا امام حسین (ع) ...

 

قسمت دوم

عاشورا، مشعل جاوید

 

حرکت عاشورا یک حرکت قرآنی (انقلابی) است،حرکتی که فرزند متقی و رشید و آگاه پیامبر(ص) در زاه زنده کردن قرآن و فعال ساختن ارزش های فراموش شده ی اسلام ،آن را پدید آورد

این حرکت نخست با در خواست فراوان و اصرار آمیز جمع بسیاری از مسلمانان ، و برخی از مبارزان  آگاه و متعد و باسابقه آغاز گشت ،و پس از حوادثی که پیش آمد ، و یعد از تذکرهای بسیار و سخنرانی های بسیار در جهت بیدار کردن سپاه اموی کوفه و شام ،  و نپذیرفتن آنان سخن حق و عدل را ، کار به درگیری و جنگ کشید.و در این هنگام امام حسین (ع) و یاران او ، با کمال شهامت ، آزادگی ، استقامت و ایثار در دفاعی مقدس از مرزهای دین توحید و عدل ، با ایمانی ژرف و حماسه آفرینیهایی شگرف ، به آستان شهادت سر نهادند ، ودر راه بقای دین خدا جان دادند  و تجلی آیین محمدی را جاودان ساختند.

 

بدین گونه عاشورا ... نشان بزرگ افتخار است که تاریخ آن را به سینه ی اسلام آویخته است،

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در پنج شنبه 86/5/4 و ساعت 1:39 عصر | نظرات دیگران()

شب زیارتی آقا امام حسین (ع)

 

 از اولش که این قسمت رو ساختم ، هدفم این بود که راه و روش آقا امام حسین (ع) را در روزگار امروزی مان بررسی کنیم ، یا به قول کتابیش یه دوره ی پودمانی ، عاشورا پژوهی داشته باشیم !!( عجب قلمبه ، سولمبه حرف زدم).

 

بعد از کلی تأمل و تفکر پیرامون این موضوع ، اولین موضوع  این قسمت رو انتخاب کردم .

 

قسمت اول  : حرکت انقلابی عاشورا:

بسم الله الرحمن الرحیم :

ما مسلمانان برای ساختن جامعه های خویش و محتوایی کردن حرکت های خود الگوها و سرمشق های بسیاری داریم .

‹ قرآن کریم› که داستان انقلابهای انبیایی را نقل کرده است برای همین منظور است( برهم زدن جامعه ی ناسالم و ساختن جامعه ی سالم ، و فرو افکندن نظام ناسالم و ساختن نظام سالم ) . و همچنین است :

- سیره ی انقلابی پیامبر اکرم (ص) در مقابله با اشرافیت قریش و سرمایه داری جاهلیت؛

- حکومت علی (ع) و منشورهای آفتابسان ( نهج البلاغه)؛

- خُطَب فاطمیه در دفاع از آرمان ( حکومت قرآنی)

 اینها همه می توانند برای هر حرکتی و انقلابی سرمشقهایی سازنده و تعیین کننده باشند ؛ بلکه تحقق راستین یک انقلاب اسلامی به همین است که تعالیم و روشها و سیره هایی که یادشد ، در آن تحقق یابد و به ثمر برسد.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط محمد امیر حمیدی فر در پنج شنبه 86/4/28 و ساعت 1:39 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
معرفی وبلاگ طلبه عصر انقلاب اسلامی
آماده شویم برای عَرِفتُ ...!؟
مادر مهربانی ....
محرم...
سلام بر محرم...
کجایید ای شهیدان خدایی-...
[عناوین آرشیوشده]

بالا

**طراح قالب: بسیجی 57**

بالا